• Se biler
  • Slik fungerer det
  • Spørsmål?
  • Blogg
  • Om oss
  • Kontakt oss
Min side
Bedrift

Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på alt det du lurer på rundt Fleks og bilabonnement. Hvis du ikke finner svar på det du lurer på, ta kontakt med oss, så hjelper vi deg videre!

Tilbake til kategoriene

Fleks og bilabonnement

Jeg har spørsmål om Fleks og hva et bilabonnement er

Abonnementet

Jeg har spørsmål vedrørende abonnementet

Bestilling og opprettelse av abonnement

Jeg har spørsmål vedrørende bestilling av bil og opprettelse av abonnement

Henting og levering

Hvordan fungerer henting og levering?

Betaling

Jeg har spørsmål knyttet til betalingskort, kvittering og faktura

Uhell og skade

Jeg har spørsmål knyttet til uhell og/eller skade på min Fleks-bil

Vedlikehold og veihjelp

Jeg har problemer med min Fleks-bil eller har spørsmål vedrørende vedlikehold

Parkering

Jeg har spørsmål vedrørende parkering i forbindelse med mitt Fleks-abonnement

Når tiden nærmer seg for å bytte hjul på bilen, vil Fleks invitere til hjulskift-dager. Du vil da få et utvalg dager og tidspunkt som du kan velge mellom. Du vil få tilsendt inkallelse via e-post når den tid kommer. Da er det bare å møte opp hos vår dekkhotellpartner i din by. Hjulskift pleier å ta under 10 minutter før du kan kjøre videre.

Om du har problemer med bilen din og trenger veihjelp, må du ringe assistansetjenesten for den respektive bilen. Ofte klarer veihjelp å løse problemet på stedet, men i noen tilfeller må bilen fraktes til et verksted. Verkstedet vil i slike tilfeller ta kontakt med deg når de har fått undersøkt bilen. Dersom bilen må være inne til reparsjon over lengre tid, har du krav på leiebil som dekkes av verkstedet/garantien på bilen. Vi kan ikke garantere at verkstedet har tilsvarende modell eller om leiebil er fossil- eller elbil. Ved selvforskyldte hendelser eller punktering påløper det en egenandel på kr 500 ved bruk av veihjelpstjenester.

Mercedes Benz og Smart EQ assistanse: tlf. 67 90 83 00

Opel assistanse: tlf. 67 90 77 00

Kia assistanse: tlf. 21 49 60 95

Peugeot assistanse: tlf. 800 30 022

DS assistanse: tlf. 800 33 123

Jaguar assistanse: tlf. 23 21 31 85

Bilen er kjørbar

Om bilen er kjørbar, men noe er defekt (aircondition, musikkanlegg, ulyd e.l.), kontakter du Fleks via chat eller ved å sende en e-post til hei@fleks.no. Vi bestiller verkstedtime til bilen din så snart som mulig. Dersom bilen må være inne til reparasjon over lengre tid, vil verkstedet kunne skaffe leiebil til deg ved behov. Vi kan ikke garantere at verkstedet har tilsvarende modell eller om leiebil er fossil- eller elbil.

Bilen er ikke kjørbar

Om bilen ikke er kjørbar grunnet en feil på bilen (havari, lekkasje e.l.) må du ringe veihjelp - se Hva gjør jeg om jeg trenger veihjelp?

Om service-lampen i bilen lyser, kontakter du Fleks via chat eller ved å sende en e-post til hei@fleks.no. Sammen finner vi et tidspunkt som passer for deg og vi bestiller således service for bilen din. Service er inkludert i ditt abonnement og er derfor selvsagt kostnadsfritt for deg som kunde.

Kontakt Oss

  • E-post

Fleks

  • Fleks Sammen
  • Jobb i Fleks

Mer om

  • Ofte stilte spørsmål
  • Personvernerklæring
  • Avtalevilkår
InstagramFacebook