Ofte stilte spørsmål
Her finner du svar på alt det du lurer på rundt Fleks og bilabonnement. Hvis du ikke finner svar på det du lurer på, ta kontakt med oss, så hjelper vi deg videre!
Hva som dekkes av forsikringen er beskrevet i bilag 2 i våre avtalevilkår.
Alle kan være uheldige og få en skade på bilen. Det første man må huske på i en slik situasjon er å fylle ut skademeldingsskjema. Om en andrepart er involvert i hendelsen er det viktig å få personalia på vedkommende, samt at dere fyller ut skademeldingsskjemaet sammen. Send deretter skademeldingsskjemaet til Fleks via e-post hei@fleks.no. Vi vil sammen avtale tid for skadetaksering og reparasjon.
Om bilen har fått en steinsprutskade må du kontakte oss så per chat eller sende en e-post til hei@fleks.no så snart du kan. Dersom verkstedet mener at sprekken kan fylles ut, fikses dette kostnadsfritt hos vår samarbeidspartner. Er skaden såpass stor at ruten må skiftes, opprettes det en forsikringssak. Informasjon om egenandel og hva som dekkes av forsikringen er forklart i bilag 2 i våre avtalevilkår.
Ved spørsmål om skaden på bilen er en normal slitasjeskade eller en unormal skade, forholder vi oss til NAF sine retningslinjer for unormal slitasje. Eksempelvis vil kraftige riper som har gått gjennom lakken anses som unormal slitasje, mens en steinsprut som man ser, men som ikke har gått gjennom lakken, vil naturlig nok bli ansett som normal slitasje.