• Se biler
  • Slik fungerer det
  • Spørsmål?
  • Blogg
  • Om oss
  • Kontakt oss
Min side
Bedrift

Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på alt det du lurer på rundt Fleks og bilabonnement. Hvis du ikke finner svar på det du lurer på, ta kontakt med oss, så hjelper vi deg videre!

Tilbake til kategoriene

Fleks og bilabonnement

Jeg har spørsmål om Fleks og hva et bilabonnement er

Abonnementet

Jeg har spørsmål vedrørende abonnementet

Bestilling og opprettelse av abonnement

Jeg har spørsmål vedrørende bestilling av bil og opprettelse av abonnement

Henting og levering

Hvordan fungerer henting og levering?

Betaling

Jeg har spørsmål knyttet til betalingskort, kvittering og faktura

Uhell og skade

Jeg har spørsmål knyttet til uhell og/eller skade på min Fleks-bil

Vedlikehold og veihjelp

Jeg har problemer med min Fleks-bil eller har spørsmål vedrørende vedlikehold

Parkering

Jeg har spørsmål vedrørende parkering i forbindelse med mitt Fleks-abonnement

Ved spørsmål om skaden på bilen er en normal slitasjeskade eller en unormal skade, forholder vi oss til NAF sine retningslinjer for unormal slitasje. Eksempelvis vil kraftige riper som har gått gjennom lakken anses som unormal slitasje, mens en steinsprut som man ser, men som ikke har gått gjennom lakken, vil naturlig nok bli ansett som normal slitasje.

Om bilen har fått en steinsprutskade må du kontakte oss så per chat eller sende en e-post til hei@fleks.no så snart du kan. Dersom verkstedet mener at sprekken kan fylles ut, fikses dette kostnadsfritt hos vår samarbeidspartner. Er skaden såpass stor at ruten må skiftes, opprettes det en forsikringssak. Informasjon om egenandel og hva som dekkes av forsikringen er forklart i bilag 2 i våre avtalevilkår.

Alle kan være uheldige og få en skade på bilen. Det første man må huske på i en slik situasjon er å fylle ut skademeldingsskjema. Om en andrepart er involvert i hendelsen er det viktig å få personalia på vedkommende, samt at dere fyller ut skademeldingsskjemaet sammen. Digital skademeldingsskjema kan fylles ut her. Send deretter skademeldingsskjemaet og bilder av skaden til Fleks via e-post hei@fleks.no. Vi vil videre sammen avtale tid for skadetaksering og reparasjon.

Fleks har ansvar— og kaskoforsikring for alle bilene som inngår i tjenesten. I tilfelle skade må man imidlertid betale egenandel. De to forsikringene vi tilbyr står nedenfor.

Fleks Basis:

Forsikringen er gyldig i Norden.

Egenandel ved skade er kr 6000. Egenandel ved glasskade er kr 2.500. Egenandel ved veihjelp er kr 600.

På Kundens forespørsel kan Fleks stille med leiebil for kr 350,-. per dag.

Fører under 23 år er ikke tillatt.

Forsikringen dekker ikke skade på dekk (punkteringer o.l.).

Øvelseskjøring er ikke tillatt.

Det er ikke tillatt med eget takstativ/-utstyr, men du kan leie dette gjennom Fleks. Det kan du gjøre når du bestiller bil, eller senere i abonnementet.

Fleks Pluss:

Forsikringen er gyldig i Europa.

Egenandel ved skade er kr 6000. Egenandel ved glasskade er kr 2.500. Egenandel ved veihjelp er kr 600.

Tillatt med eget takstativ/-utstyr.

Øvelseskjøring tillatt.

Fører under 23 år er tillatt.

Leiebil ved verkstedsopphold dekkes av forsikringen.

Hva som dekkes av forsikringen er beskrevet i bilag 2 i våre avtalevilkår.

Kontakt Oss

  • E-post

Fleks

  • Fleks Sammen
  • Jobb i Fleks

Mer om

  • Ofte stilte spørsmål
  • Personvernerklæring
  • Avtalevilkår
InstagramFacebook