Her finner du svar på alt det du lurer på rundt Fleks og bilabonnement. Hvis du ikke finner svar på det du lurer på, ta kontakt med oss, så hjelper vi deg videre!
Om du har parkert ulovlig og bilen har blitt tauet bort som følge av dette, må du hente bilen hos det respektive selskapet og selv betale for å få tilbake bilen igjen.
Om du har fått parkeringsbot i perioden du abonnerer på bil hos Fleks, er du pliktet til å betale denne før forfallsdato. Dersom Fleks mottar purring på boten på grunn av manglende betaling vil du bli fakturert for utestående beløp, inkludert fakturagebyr og eventuelle purregebyr fra selskapet som har ilagt deg boten. Fleks vil også legge på et administrasjonsgebyr på kr 299 pr. bot.
Om du har stått parkert på en offentlig parkering og unnlatt å betale skyldig beløp via automat/nettside/SMS/app som det respektive parkeringsselskapet tilbyr som betalingsløsning, vil Fleks motta faktura på utestående beløp. Vi vil da viderefakturere deg for parkeringsavgiften, inkludert eventuelle fakturagebyr og purregebyr fra parkeringsselskapet.
Merk at du hos noen parkeringsselskaper med automatisk skiltgjenkjenning ikke vil få mulighet til å betale avgiften din. I disse tilfellene er det smart om du benytter deg av appen til parkeringsselskapet. Fleks har samarbeid med Easy Park. Dersom du parkerer hos dem vil avgiften bli trukket fra ditt betalingskort, uten fakturagebyr, så snart parkeringen er avsluttet. Dersom du parkerer hos andre parkeringsselskaper med skiltgjenkjenning og uten mulighet for å betale på stedet, vil Fleks fakturere deg i etterkant, og avgiften vil bli trukket fra betalingskortet som er registrert.
Merk at det er kundens eget ansvar å fjerne bilen fra parkeringsselskapenes apper når du ikke lenger skal abonnere på bilen.
Nei. Kommunen krever at du sender inn dokumentet som bekrefter din avtale med oss, samt den første betalingskvitteringen for ditt abonnement. Betalingskvitteringen mottar du ikke før utleveringsdagen, og du må derfor vente til denne dagen med å levere inn søknaden. Kommunen opplyser om at behandlingstiden er inntil 14 dager, men vår erfaring er at man får svar på søknaden vesentlig raskere enn dette.
På forespørsel sender vi deg dokumentet som bekrefter din avtale med Fleks. Dette dokumentet kan tidligst sendes til deg virkedagen før utleveringen av din bil finner sted. Sammen med første betalingskvittering som du mottar samme dag som bilen utleveres, søker du om beboerparkering hos Oslo Kommune. Kommunen opplyser om at behandlingstiden er inntil 14 dager, men vår erfaring er at man får svar på søknaden vesentlig raskere enn dette. Du kan søke om beboerparkering her.
Ja, med bil fra Fleks kan du søke om beboerparkering. Som kunde vil vi på forespørsel sende deg et dokument, laget i samråd med kommunen, som bekrefter din avtale med oss. Sammen med den første betalingskvitteringen kan du søke om beboerparkering. Ta kontakt per chat eller send en e-post til hei@fleks.no, så oversender vi deg dokumentet. Merk at dokumentet ikke kan oversendes før virkedagen før utlevering av din bil finner sted.