• Ofte stilte spørsmål
  • Fleksbloggen
Logg inn

Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på alt det du lurer på rundt Fleks og bilabonnement. Hvis du ikke finner svar på det du lurer på, ta kontakt med oss, så hjelper vi deg videre!

Tilbake til kategoriene

Fleks og bilabonnement

Jeg har spørsmål om Fleks og hva et bilabonnement er

Abonnementet

Jeg har spørsmål vedrørende abonnementet

Bestilling

Jeg har spørsmål vedrørende bestilling av bil og opprettelse av abonnement

Henting og levering

Hvordan fungerer henting og levering?

Betaling

Jeg har spørsmål knyttet til betalingskort, kvittering og faktura

Uhell og skade

Jeg har spørsmål knyttet til uhell og/eller skade på min Fleks-bil

Vedlikehold og veihjelp

Jeg har problemer med min Fleks-bil eller har spørsmål vedrørende vedlikehold

Parkering

Jeg har spørsmål vedrørende parkering i forbindelse med mitt Fleks-abonnement

Med bilabonnement hos Fleks betaler du et fast månedsbeløp som inkluderer egen bil med forsikring, service, dekkhotell, dekkskift og veihjelp, samt 1000 kilometer kjøring. Løpende utgifter som drivstoff/lading, parkering og bompenger kommer utenom. Bompenger og eventuelle overkjørte kilometer faktureres sammen med det faste månedsbeløpet for neste abonnementsperiode.

Ja, det er fullt mulig å abonnere på bil i kun én måned. Du velger da alternativet "uten binding" i bestillingsløpet. Du må si opp ditt abonnement på Min side senest 14 dager før ny abonnemenetsperiode starter, slik at det ikke påløper en ny periode.

Bilabonnementet baserer seg på månedlige perioder og starter den dagen du får utlevert bilen. Får du utlevert bilen den 10. i en gitt måned, vil abonnementet løpe automatisk fra den 10. til den 10. i hver måned, uavhengig om du har valgt et abonnement med eller uten bindingstid. Har du valgt et abonnement med bindingstid er du dog bundet til bilen i 6 eller 12 måneder, avhengig av valgt bindingstid.

Ved opprettelse av bilabonnement hos Fleks kan du oppgradere antall inkluderte kilometer og forsikringdekning, samt bestille takustyr og hjemlevering mot et ekstra tillegg i prisen. Antall inkluderte kilometer, forsikringsdekning og takutstyr kan også endres underveis i din abonnementsperiode. Dette kan du gjøre på Min side eller direkte i Fleks-appen. Endringene du foretar deg vil tre i kraft fra og med neste abonnementsperiode og fornyes automatisk fra måned til måned, frem til man selv avbestiller tjenesten(e).

Våre abonnement inkluderer 1000 km per måned. Videre betaler man kr 2 per overkjørte kilometer. Du kan også oppgradere til 1500 eller 2500 kilometer for et tillegg på henholdsvis kr 399 og kr 1199 per måned. Dette kan du endre under Min side eller direkte i Fleks-appen, og endringen vil tre i kraft fra og med neste abonnementsperiode.

Med Kilometer Rollover overføres "ubrukte" kilometer til neste periode.

Ingen bindingstid

Det du ikke bruker av inkluderte kilometer i inneværende periode, overføres automatisk til neste periode. Eksempel: det du ikke bruker i måned 1, rulles over og legges til dine inkluderte kilometer i måned 2.

Rollover gjelder også ved bytte av bil.

Med bindingstid

Det du ikke bruker av inkluderte kilometer i inneværende periode, overføres automatisk til neste periode og eventuelt til videre perioder. Kilometer du ikke bruker akkumuleres altså over hele perioden du er bundet.

Fleks tilbyr månedsabonnement både med og uten bindingstid, med forsikring, veihjelp, service, dekkhotell, dekkskift og 1000 kilometer inkludert. Løpende bilutgifter som drivstoff og lading kommer utenom, og bompenger vil faktureres sammen med det faste månedsbeløpet ved bruk av bombrikke som følger med bilen.

Per i dag er det ikke mulig å koble til en ekstra sjåfør til din Fleks-bil, men alle i din husstand kan benytte seg av bilen, ref. våre avtale- og forsikringsvilkår. Vedkommende må da logge seg inn på din brukerprofil i Fleks-appen for å få tilgang til nøkkelfri løsning, eller benytte seg av den fysiske nøkkelen som følger med bilen.

Per i dag må du ha et norsk personnummer for å opprette et abonnement hos oss, men det er ingenting i veien for at du legger inn betalingskortet til bedriften i profilen, slik at det er bedriften som blir belastet for kostnadene i forbindelse med abonnementet.

Behovet for biltype endrer seg både etter personlige preferanser og etter våre omgivelser, og som en del av vårt fleksible konsept kan du også bytte Fleks-bil. Det kan du gjøre ved å logge deg inn på din brukerprofil på fleks.no. Gå til Min side og trykk på "bytt bil" for å velge ønsket bil. Dette kan gjøres tidligst 21 dager og senest 7 dager før din neste periode starter. Byttet blir således gjeldende fra og med neste abonnementsperiode.

Tilgang til bilbytte forutsetter at du har valgt abonnementsløsningen uten bindingstid. Har du valgt abonnement med bindingstid må du vente med å bytte bil til bindingstiden har utløpt.

Med Fleks Basis kan du kjøre Fleks-bilen i hele Norden. Velger du Fleks Pluss til kr. 299,- per måned, vil du kunne kjøre bilen i hele Europa.

Ja, du kan benytte Fleks-bilen til øvelseskjøring. Du må imidlertid bestille Fleks Pluss til kr 299 per måned for å kunne benytte bilen til øvelseskjøring. Fleks Pluss har også flere fordeler, som leiebil ved verkstedopphold, tillatt kjøring i hele Europa og du har mulighet til å montere eget utstyr/takstativ på bilen. Les mer om våre forsikringsvilkår i bilag 2 i våre avtalevilkår.

Dersom du ønsker å si opp ditt bilabonnement registrerer du dette via Min side. Oppsigelsen må registreres senest 14 dager før ditt abonnement automatisk fornyes.

Dersom du har abonnement med bindingstid og ønsker å avslutte abonnementet etter endt binding, må dette sies opp via Min side minimum 14 dager før siste periode av bindingstiden utløper. Dersom du ønsker å si opp abonnementet midt i en bindingsperiode må du betale et termineringsgebyr på kr 2000 i tillegg til 1 måneds leie ved terminering av 6 måneders binding eller 3 måneders leie ved 12 måneders binding.

Ja, det er ingenting i veien for at du leverer tilbake bilen tidligere enn abonnementets utløp, men merk at du ikke vil få refusjon for resterende dager av perioden din. Vennligst ta kontakt med Fleks på chat eller send en e-post til hei@fleks.no dersom du ønsker å levere tilbake bilen tidligere enn planlagt, slik at vi kan sørge for at det er en ledig parkeringsplass til deg.

  • Personvernerklæring
  • Avtalevilkår