Hva koster de ulike bilmodellene? Abonnement vs leasing

Når du er på utkikk etter ny bil er det mange faktorer å tenke over, behov, livssituasjon og hvilken bil som er ønskelig. Det som muligens er den viktigst faktoren å tenke over er hva som lønner seg rent økonomisk. Vi har sammenlignet pris for de ulike bilmodellene og har tatt utgangspunkt i opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV) sin beregning. I deres beregning har de tatt utgangspunkt i gjennomsnittlig måndlige kostnbader for et bileierskap på 5 år, som er gjennomsnittet i Norge.

Kia XCeed pris

Kia XCeed PHEV Exclusive. Utrolig komfortabel bil med stort bagasjerom og en sporty look. En gjennomsnittlig nordmann betaler 6 851 kroner i måneden for å eie den spenstig hverdagshybriden. Når du abonnerer på den samme bilen hos oss, betaler du 152 kroner mindre i måneden hvis du velger et årsabonnement.

Jaguar I-Pace EV320 pris

Vi skjønner godt at du har lyst på en Jaguar I-Pace. Det er tross en stor elektrisk familiebil. Den gjennomsnittlige kostnaden for å eie en Jaguar I-Pace EV320 er 8 592 kroner i måneden. Når du velger å abonnere på Jaguar I-Pace EV320 hos oss, betaler du 93 kroner mindre i måneden hvis du velger et årsabonnement.

Peugeot 3008 4x4 Plug-In Hybrid pris

En Peugeot 3008 4x4 er en super firehjulstrekker. Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV) har regnet ut at en gjennomsnittlig nordmann betaler 8 061 kroner i måneden for å eie en Peugeot 3008 4x4 Plug-In Hybrid. Abonnerer du på den samme bilen hos oss, betaler du 1 362 kroner mindre i måneden hvis du velger et årsabonnement.

Hvordan går det an å tilby tilsvarende- eller rimeligere pris sammenlignet med bileierskap og samtidig tilby fleksibilitet? Vel, vi kjøper mange biler om gangen som gir bedre innkjøpsbetingelser enn om man som privatperson skulle kjøpt en.

Jaguar I-Pace EV400 pris

En gjennomsnittlig nordmann betaler 10 522 kroner i måneden for å eie bilen. Når du abonnerer på den store familiebilen med lang rekkevidde Jaguar I-Pace EV400 hos oss, betaler du 723 kroner mindre i måneden hvis du velger et årsabonnement.

Kia e-Niro pris

Bilen Kia e-Niro har god størrelse og lang rekkevidde. Den gjennomsnittlige prisen for å eie denne bilen er 6 075 kroner i måneden. Hvis du abonnerer på Kia e-Niro hos fleks, betaler du 76 kroner mindre i måneden hvis du velger et årsabonnement.

Kia E-Soul pris

Kia e-Soul har tross alt lang rekkevidde til en hyggelig pris. Men lønner det seg å kjøpe, lease eller abonnere på den? Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV) har regnet ut at en gjennomsnittlig nordmann betaler 5 978 kroner i måneden for å eie en Kia e-Soul med det store batteriet (64 kWt). Når du abonnerer på den samme bilen hos oss, betaler du 479 kroner mindre i måneden hvis du velger 12 måneders bindingstid.

Fiat 500e pris

Fiat 500e er en snerten klassiker i ny drakt. Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV) har regnet ut at en gjennomsnittlig nordmann betaler 4 730 kroner i måneden for å eie en Fiat 500e Icon 3+1. Når du abonnerer på den samme bilen hos oss, betaler du bare 269 kroner mer i måneden hvis du velger et årsabonnement. Du betaler kanskje litt mer for å abonnere på en Fiat 500e, men hos Fleks er både dekkhotell, veihjelp og service inkludert i månedsprisen. Den billigste forsikringen er også inkludert.

Citroën ë-C4 pris

Citroën ë-C4 har nok plass og rekkevidde til en meget god pris. Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV) har regnet ut at en gjennomsnittlig nordmann betaler 4 940 kroner i måneden for å eie en Citroën ë-C4. Når du abonnerer på den samme bilen hos oss, betaler du bare 359 kroner mer i måneden hvis du velger 12 måneders bindingstid. Hos Fleks er dekkhotell, veihjelp, forsikring og service inkludert i månedsprisen. Abonnementet inkluderer dessuten 1000 kilometer per måned.

Peugeot e-208 pris

Peugeot a-208 er en sportslig el-bybil. Det har vært mange lovord om Peugeot e-208 - bilen som ble kåret til Car of the Year 2020. Og nå har vi mange nok eksemplarer til at det monner. Men hvorfor skal du velge å ha bilen i et Fleks bilabonnement?

Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV) har regnet ut at en gjennomsnittlig nordmann kan forvente å betale kr 5 320 i måneden for å eie en Peugeot e-208 GT-line. Velger du bindingstiden på 12 måneder i Fleks, vil du da betale kr 321 mindre i måneden enn om du skulle eid bilen.

DS7 pris

DS7 er tross alt en premium bil til en hyggelig pris. Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV) har regnet ut at en gjennomsnittlig nordmann betaler 8 709 kroner i måneden for å eie en DS7 E-Tense 4x4 Plug-In Hybrid. Når du abonnerer på den samme bilen hos oss, betaler du 410 kroner mindre i måneden hvis du velger 12 måneders bindingstid.

Peugeot e-2008 pris

Det har vært mange lovord om Peugeot e-2008, men hvorfor skal du velge å ha bilen i et Fleks bilabonnement? Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV) har regnet ut at en gjennomsnittlig nordmann kan forvente å betale kr 4 849 i måneden for å eie en Peugeot e-2008 Velger du bindingstiden på 12 måneder i Fleks, vil du da bare betale kr 150 mer i måneden enn om du skulle eid bilen. Selvom du betaler litt mer i måneden for å abonnere på en Peugeot e-2008, slipper du å tenke på utgifter knyttet til dekkhotell, veihjelp, forsikring og service ettersom det er inkludert i månedsprisen hos Fleks.

Peugeot 5008 pris

Peugeot 5008 er en romslig syvseter. Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV) har regnet ut at en gjennomsnittlig nordmann betaler 7 236 kroner i måneden for å eie en Peugeot 5008. Når du abonnerer på den samme bilen hos oss, betaler du 237 kroner mindre i måneden hvis du velger et årsabonnement.

Peugeot 508 pris

Peugeot 508 er en romslig familiehybrid. Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV) har regnet ut at en gjennomsnittlig nordmann betaler 7 390 kroner i måneden for å eie en Peugeot 508 SW Plug-In Hybrid. Når du abonnerer på den samme bilen hos oss, betaler du 691 kroner mindre i måneden hvis du velger et årsabonnement.

Fordeler med å abonnere på bil

De måndlige kostnadene er lavere hvis du velger å abonnere på bil fremfor å kjøpe eller lease bil. Som vi har nevnt i artikkelen blir de månedlige kostnadene lavest hvis du velger et årsabonnement. En annen fordel er at du kan bytte bil hver måned innenfor abonnementsperioden om du skylle ha lyst på en annen. Med månedsabonnement blir det noe dyrere og dette varierer mellom bilmodellene. Til gjengjeld kan du si opp abonnmentet hvis du for eksempel vil sykle til jobben om våren. Og dermed blir det uansett billigere å abonnere på bilen enn å lease eller eie den selv.

Fleks er fleksibelt

To år med pandemi har lært oss at fremtiden er uforutsigbar. Hvor stor bil trenger dere egentlig neste år? Og hva slags bil har dere egentlig råd til når strømregninga er betalt? Hvor lang rekkevidde har en helt vanlig elbil om noen få år? Og hvorfor skal du kjøre rundt i en stor og dyr SUV hele året bare fordi du skal noen turer på hytta i løpet av vinteren?

Blir det Norgesferie i år igjen, kan dere bytte til en bil med bedre bagasjeplass. Og skal dere utenlands noen uker, kan dere alltids pause abonnementet og heller spare de pengene. Med et bilabonnement kan du flekse mellom ulike biler, og alltid ha den som passer deg best. Ja, du kan til og med avslutte eller pause abonnementet når du vil.

Les også fem gode grunner til å abonnere fremfor å lease bil

Ingen overraskelser

Hos Fleks er både dekkhotell, veihjelp og service inkludert i månedsprisen, dermed får du ingen overraskelser. Du trenger heller ikke bruke tid på å lete etter den billigste forsikringen, for den er allerede inkludert. Abonnementet inkluderer dessuten 1000 kilometer per måned. Trenger du mer, kan du enkelt oppgradere direkte i Fleks-appen. Og alt du ikke bruker i en periode overføres med Kilometer Rollover – helt automagisk.

Men den største fordelen er at du slipper å bekymre deg for hvor mye bilen er verdt når du skal selge den igjen, for den risikoen tar vi. Ja, du slipper til og med å selge bilen selv, og muligens måtte forholde deg til klager og reklamasjoner i flere år fremover.

Hvordan er det mulig?

Hvordan kan Fleks tilby alle disse fordelene til en så konkurransedyktig pris? Vel, her betyr størrelsen alt! Vi kjøper gjerne flere hundre biler om gangen, og da får vi selvsagt mye større rabatter enn om du skulle kjøpe én. Og sånn fortsetter det:

Kollektive forsikringsavtaler er alltid mye billigere enn individuelle. Vi har dessuten forhandlet frem svært gunstige betingelser på både service, dekkhotell og veihjelp. Og på toppen av det hele får vi regnskapsmessige fordeler som vanligvis ikke kommer privatpersoner til gode.

Men hvis du abonnerer på bil hos oss, kan du også nyte godt av alle disse fordelene. Og nå som du har fått hele regnestykket, gjenstår vel bare ett spørsmål: Hvorfor i all verden skulle du velge å eie bilen selv? For ikke å snakke om å lease den.